اخبار بین المللی
شماره: 2932
1392/03/01 - 11:38
رویکرد جدید درمانی برای تومورهای بدخیم اعصاب محیطی

محققان دانشکده پزشکی مرکز سرطان Masonic ، دانشگاه Minnesota در همکاری با پروژه تومور مغزی این دانشگاه موفق به تولید موش های مبتلا به تومور بدخیم عصب محیطی(MPNST) شدند که می تواند درکشف ژن ها و مسیرهای ژنی جدید که منجر به این نوع از سرطان می شود مورد استفاده قرار گیرد.

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ، این محققان در آزمایشگاه دکتر David Largaespada و با استفاده از یک روش جدید موفق به تولید موش های مبتلا به MPNST شدند که نهایتا منجر به  شناسایی  ژن های مربوط به توسعه این تومور شد.

تومور بدخیم  عصب محیطی (MPNST) فرم های ژنتیکی مختلفی دارد. فرم تهاجمی سارکوما که بر روی بافت همبند اطراف اعصاب تاثیر می گذارد به صورت پراکنده و در ارتباط با سندرم نوروفیبروماتوزیس نوع 1 (NF1)  رخ می دهد.علت دقیق MPNST شناخته شده نیست ، اما تورم در بازو و پا ها و درد و سفتی در محل تومور از علائم آن می باشد. MPNST شایع ترین بدخیمی در بزرگسالان مبتلا به سندرم NF1 است و همچنین علت عمده مرگ و میر مربوط به NF1 می باشد.

یکی از شگفت انگیز ترین یافته ها در این پژوهش اثر ژن FOXR2 بود که با رشد تومور های MPNSTs در ارتباط است. دکتر Eric Rahrmann نویسنده این مقاله در این باره گفت؛ با استفاده از این روش  دانشمندان موفق به شناسایی FOXR2 شدند که به عنوان یک ژن مهم در توسعه تومور های MPNST  عمل می کند و به حفظ ماهیت تهاجمی این تومورها نیز کمک می کند.نکته جالب دیگر این بود که در طی این آزمایشات هنگامی که ژن FOXR2   را خاموش کردیم ، توانایی رشد تومور های  MPNSTs  به شدت کاهش یافت .

از دیگر یافته های این پژوهش بدست آمدن شواهد جالبی ازفعال شدن مسیرهای ژنتیکی است که می تواند در پروسه درمان به کارگرفته شود.این تحقیقات نشان داد که فعال شدن سیگنال های مسیر Wnt منجر به ایجاد تومورهای MPNSTs می شود.این مسیر با سرطان روده بزرگ ارتباط گسترده ای دارد اما تا به حال ارتباط آن  با تومورهای  MPNSTs کشف نشده بود.

در حال حاضر محققان در حال استفاده از این یافته ها برای تست داروهای موجود در بازار هستند . محققان همچنین به دنبال راه های بهتری برای هدف قرار دادن این تومور ها از طریق مسیر   Wntو NF1 در محیط آزمایشگاهی می باشند.این پژوهش همچنان بر روی مدل های حیوانی موش و سلول های انسانی در حال انجام می باشد.

پایان مطلب / 

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved